• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Swedbank hur går det till

aclc

V.I.P
Poäng: 257
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
531
Mottagna reaktioner
88
Poäng
257
Jag ber om ursäkt redan innan jag börjar skriva för allt skit som jag skaffat mig
Jag behöver verkligen hjälp. Det har gått så långt nu att jag dagligen tänker på hur jag ska kunna dö. Jag vet att jag inte kan göra det då jag har ett barn på 15 år som Jag inte vill utsätta för att mista sin mamma.
Jag har skulder på nästan 900000 kr. Det går inte längre att försöka lösa det månad för månad. Det har gjort det länge nu. Men nu är det för jobbigt. Jag vet inte vad jag ska göra längre.
Om jag bara släpper allt vad händer då? Jag har redan 3 avbetalningsplaner hos inkasso. Jag oroar mig mest över mina 2 lån hos Swedbank. Vad händer där? Dom drar ju pengar från mitt konto direkt varje månad. Vad händer med dom lånen? Kommer dom stänga av mig från banken och avsluta mitt kort eller vad händer? Är också jätterädd för löneutmätning. Ser min chef att jag har löneutmätning? Kommer jag få behålla mitt jobb? Hjälp mig någon snälla. Jag orkar inte längre. Jag vill bara dö.
Jag vet att jag själv satt mig i skiten. Vill bara tillägga att det inte handlar om droger, spelmissbruk eller shoppingberoende. Det är andra saker som hänt. Kan inte gå in på det här just nu iallafall.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

aclc

V.I.P
Poäng: 257
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
531
Mottagna reaktioner
88
Poäng
257
Vill börja be om ursäkt redan innan ni läser.
Jag har hamnat i skiten rejält. Har skulder på 800000 kr ca. Jag funderar dagligen på att jag vill bara dö. Vet att det inte går för jag har ett barn på 15 år som inte ska behöva mista sin mamma.
Jag vet inte längre vad jag ska ta mig till. Har hållt allt flytande fram tills nu. Nu går det inte längre. Har redan 3 st inkasso avbetalningsplaner. Men vad händer nu när jag inte kan betala längre? Jag är livrädd. Hjälp mig någon snälla. Mest orolig är jag över vad som händer med mitt Swedbank konto. Jag har 2 st lån där som dom drar varje månad men vad händer om jag inte betalar till dom? Stänger dom ner mina konto då? Får jag inte behålla mitt kort och mitt lönekonto?
Får min chef reda på att jag har löneutmätning? Kommer jag få behålla mitt jobb? Jag behöver verkligen svar. Jag vet inte längre vad jag ska ta mig till. Det är mitt eget fel allt detta jag vet det. Vill bara tillägga att det inte handlar om droger, spel eller shoppningberoende utan det är andra saker som har hänt. Kan inte gå in på det just nu.
Finns det någon här inne som kan hjälpa mig att få lite svar? Jag vore så tacksam.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Om det är som du säger, att det inte längre går att fixa o trixa med pengar varje månad så är det bara att släppa allt och följa processen med löneutmätning och även söka skuldsanering. Så får själen få lite vila.
Din dotter behöver dig. Du är det viktigaste hon har. Pengar är bara pengar.
Så, finns två sätt, fortsätt kämpa och pussla eller släppa allt och spara undan så mkt du kan innan löneutmätning börjar. Det första sättet verkar inte funka längre enligt det du beskriver.
Men vill du ändå att vi kikar på dina förutsättningar att klara detta på egen hand så redogör här för alla dina lån, ränta samt belopp att betala per månad. Inkomst, uc betyg? Är du ensamstående?
Allt löser sig till slut på ett eller annat sätt!
Jag brukar tänka att den enda gången det är för sent är när man ligger i kistan.
Vll bara i ge dig lite hopp, många av oss har varit i din situation och värre t o m.
Det finns vägar framåt.
Ta hand om dig och dottern <3
 

aclc

V.I.P
Poäng: 257
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
531
Mottagna reaktioner
88
Poäng
257
Tack för att du ger mig hopp. Jag är ensamstående och vet att hon behöver mig. Men livet känns totalt meningslöst förutom henne då. Jag tror det är helt kört med att pussla och trixa. Deg som förstör allt är ett nordax lån som bara ökar och ökar. Betalar nästan 5000 kr i månaden och det sjunker jättelite. Så utnyttjar jag betalni gsfri månad och då ökar det igen. Har kontaktat dom massor av gånger för att få hjälp att sänka ränta eller nåt men dom vägrar. Fick tom skicka in papper till dom om utgifter och inkomster osv trodde att nu hjälper dom mig. Men nej det gör dom inte... Men vad händer när jag släpper allt? Jag får ju anmärkningar osv i 3år. Men när dom är borta kan man söka bostad och så då eller hur är det med det? Även om man skulle behöva nåt nytt abonnemang eller vad det nu kan vara.
Och så är det de här med swedbank som är min bank. Vad händer om jag inte kan betala lånen där? Betalar ju ca 4500 kr varje månad.
Tacksam för alla svar som ni har att ge mig.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Tack för att du ger mig hopp. Jag är ensamstående och vet att hon behöver mig. Men livet känns totalt meningslöst förutom henne då. Jag tror det är helt kört med att pussla och trixa. Deg som förstör allt är ett nordax lån som bara ökar och ökar. Betalar nästan 5000 kr i månaden och det sjunker jättelite. Så utnyttjar jag betalni gsfri månad och då ökar det igen. Har kontaktat dom massor av gånger för att få hjälp att sänka ränta eller nåt men dom vägrar. Fick tom skicka in papper till dom om utgifter och inkomster osv trodde att nu hjälper dom mig. Men nej det gör dom inte... Men vad händer när jag släpper allt? Jag får ju anmärkningar osv i 3år. Men när dom är borta kan man söka bostad och så då eller hur är det med det? Även om man skulle behöva nåt nytt abonnemang eller vad det nu kan vara.
Och så är det de här med swedbank som är min bank. Vad händer om jag inte kan betala lånen där? Betalar ju ca 4500 kr varje månad.
Tacksam för alla svar som ni har att ge mig.
Tyvärr så blir det svårt med anmärkningar att skaffa abonnemang. Försvårar även för förstahandskontrakt etc.
Boka en tid hos skuldrådgivare där du bor och kolla vad de säger.
Är du ensamstående så blir ju det svårare att hantera skuldberget.
Du kan låta Nordax lånet gå till inkasso och hoppas få avbetalning gasplaner på lägre belopp men nu har inkassolagen blivit hårdare så det finns ingen garanti, dock en liten chans, men släpper du det lånet till inkasso så får du betalningsanmärkning.
Om du listar dina lån här, som jag skrev tidigare så kan vi se hur det ser ut.
 

Zoolie

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Juli 2020
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Jag har haft de precis som du , de tar kål på dig att ha de så.

har du hyreskontrakt , mobilabonnemang mm så släpp allt och sök skuldsanering om du inte tjänar såpass att kunna betala av på 10-15 år.

Ett bankkort får du ha oavsett !

Gå inte och ha de så ♥️
 

aclc

V.I.P
Poäng: 257
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
531
Mottagna reaktioner
88
Poäng
257
Jag funderar väldigt mycket på efter 3 år är ju betalningsanmärkningarna borta eller har man dom under hela den tid man har löneutmätning? I mitt fall då säkert 20 år?
Mitt nordaxlån är på 380000 kr. Så om jag släpper det så blir det väl inte avbetalningsplan hos inkasso?

Oki ska stapla lite så ser ni ungefär hur det ligger till om det ens är lönt att skriva ner räntor mm? Börjar med lånen och vad jag betala ca. Tack för att ni hjälper mig.

Nordax bank 380000 kr 4800/ månad
Credway 30000 kr 1500/månad
Northmill 50000 1200/månad
Gothia betalar på avbetalningsplan 4000 kr /månad
Billender 1600 kr/ månad
Fairlo 40000 kr 1200/ månad
Ferratum 20000 kr 1100/ månad
Qliro 64000 kr 1600/månad
Ikano 28000 kr 1200/månad
2 st lån på Swedbank på ca 220000 kr 5000 kr/månad
Merax 5000 kr 500/månad
Flexlimit 20000 kr 1200/månad
Kan ha glömt något nu men ungefär så ser det ut.
Skäms så himla mycket fattar inte hur det ska gå ihopa alls och hur jag fixat det till nu.
Har ut varje månad mellan 22000 kr och 32000 kr. Beror på ob och hur mycket extra jag kan jobba. Vissa månader har jag jobbat 70 timmars övertid.
Jag är så dum och nu är det som det är..
 

Jonny135

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
25 Oktober 2023
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Dom lån du beskriver skulle jag tro att minst flera tusen människor i Sverige har.

Det är inte många som skriver om det.
Tittade på Kronofogden register angående skuldsatta i Sverige dry växer lavinartat.

O en faktor är att giriga banker o kreditinstitut lånar ut hej vilt utan att göra en bra kreditprövning
O kollar inte återbetalningsförmåga

Dom hoppas på vinst gemom utmätning

Deras marknadsföring är så jävla aggressiv dom pumpar på mig låneerbjudande hela tiden har du en gång sökt lån så finns du deras register
Jag funderar väldigt mycket på efter 3 år är ju betalningsanmärkningarna borta eller har man dom under hela den tid man har löneutmätning? I mitt fall då säkert 20 år?
Mitt nordaxlån är på 380000 kr. Så om jag släpper det så blir det väl inte avbetalningsplan hos inkasso?

Oki ska stapla lite så ser ni ungefär hur det ligger till om det ens är lönt att skriva ner räntor mm? Börjar med lånen och vad jag betala ca. Tack för att ni hjälper mig.

Nordax bank 380000 kr 4800/ månad
Credway 30000 kr 1500/månad
Northmill 50000 1200/månad
Gothia betalar på avbetalningsplan 4000 kr /månad
Billender 1600 kr/ månad
Fairlo 40000 kr 1200/ månad
Ferratum 20000 kr 1100/ månad
Qliro 64000 kr 1600/månad
Ikano 28000 kr 1200/månad
2 st lån på Swedbank på ca 220000 kr 5000 kr/månad
Merax 5000 kr 500/månad
Flexlimit 20000 kr 1200/månad
Kan ha glömt något nu men ungefär så ser det ut.
Skäms så himla mycket fattar inte hur det ska gå ihopa alls och hur jag fixat det till nu.
Har ut varje månad mellan 22000 kr och 32000 kr. Beror på ob och hur mycket extra jag kan jobba. Vissa månader har jag jobbat 70 timmars övertid.
Jag är så dum och nu är det som det är..
 

Jonny135

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
25 Oktober 2023
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Efter Avslutad Skuldsanering är dina anmärkningar borta då har du en Krediscore som är fantastisk alla lån på noll o inget om skuldsanering

Det är därför regeringen ska klubba en ny lag i höst SOU:38 ett skuldregister

Om överskuldsatta
Lagförslag innehåller bland annat ett ränte tak på 20 %
Vilket jag anser är alldeles för högt

Finland tror jag har 12 %
 

Jonny135

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
25 Oktober 2023
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jag ber om ursäkt redan innan jag börjar skriva för allt skit som jag skaffat mig
Jag behöver verkligen hjälp. Det har gått så långt nu att jag dagligen tänker på hur jag ska kunna dö. Jag vet att jag inte kan göra det då jag har ett barn på 15 år som Jag inte vill utsätta för att mista sin mamma.
Jag har skulder på nästan 900000 kr. Det går inte längre att försöka lösa det månad för månad. Det har gjort det länge nu. Men nu är det för jobbigt. Jag vet inte vad jag ska göra längre.
Om jag bara släpper allt vad händer då? Jag har redan 3 avbetalningsplaner hos inkasso. Jag oroar mig mest över mina 2 lån hos Swedbank. Vad händer där? Dom drar ju pengar från mitt konto direkt varje månad. Vad händer med dom lånen? Kommer dom stänga av mig från banken och avsluta mitt kort eller vad händer? Är också jätterädd för löneutmätning. Ser min chef att jag har löneutmätning? Kommer jag få behålla mitt jobb? Hjälp mig någon snälla. Jag orkar inte längre. Jag vill bara dö.
Jag vet att jag själv satt mig i skiten. Vill bara tillägga att det inte handlar om droger, spelmissbruk eller shoppingberoende. Det är andra saker som hänt. Kan inte gå in på det här just nu iallafall.
Jag släppte allt Augusti 2023 på ca 1.3 miljoner 9 st lån

Till dax datum ligger 1
1 miljoner hos Kronofogden men ingen verkställighet
Ännu

Jag har överklagat alla o köpt tid men givetvis blivit fälld

Ett förslag för att köpa tid är att överklaga
Om man vill.

Kronofogden har så många fall att dom inte hinner med

Så vad man kan göra är att jobba mycket o vänta tills Utmätning kommer o spara pengar
Ta ut till kontanter.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp